På landet

Ligger halvt mörbultad i soffan hos de blivande farföräldrarna. Krävs inte mycket numera för att min kropp ska bli tung och fötterna börja värka, märkt de senaste dagarna hur vätskefylld min kropp faktiskt har blivit. Kläderna växer jag stegvis ur mer och mer och tyngre blir jag varje vecka.

+19kg sedan första vägningen i Oktober, jag hoppas att den vikten försvinner snabbt när lilleman tittar ut.

Det känns så nära men så otroligt avlägset fortfarande. Allt från 3 till 7 veckor kvar tills livet kommer förändras helt, jag kan inte påstå att jag är orolig över själva mammarollen då jag verkligen ställt in mig mentalt på det i över 6 månader, däremot är jag orolig över att vi har glömt något viktigt, småsaker för vanliga vardagslivet.

Jag har totalt 9 arbetsdagar kvar innan jag går hem och äntligen får börja ställa in mig på förlossningen. Tanken då är att genomföra en webbaserad profylaxkurs och tvätta barnvagnsdelarna men även inhandla det absolut sista innan livet som förälder börjar. Även verkligen ta mig tid att läsa om amningen och saker man behöver tänka på efter, inser att mycket fokus ligger på enbart dag för dag.




Har även fått otroligt mycket bristningar på låren då jag samlat på mig så mycket vätska under en kort period, kommer nog bli mycket långklänningar till sommaren.
Frossle.com
Bloggsms.se

Kommentera:

Skriv en kommentar här!:

Ditt namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback