det där ingen nämner

En hel månad har gått sen vi fick vår Mattis till världen. Helt otroligt vad tiden har gått snabbt, tyvärr börjar Robin jobba imorgon så nu börjar de riktigt långa nätterna. Sedan vi blev föräldrar har jag tagit nattpassen och Robin morgonpassen så att vi båda två ska ha kunnat sova ordentligt - fördelen med flaskmatningen. Mattis är en riktigt enkel prick att ta hand om, vår lille kille sover ett pass på drygt 6 timmar på nätterna och är oftast väldigt morgontrött så det tar ett tag innan famljen kommer igång på morgnarna, dessutom så skriker han inte mer än om han är hungrig eller när han klämmer ut diverse pruttar och annat som tittar ut ur det hålet - och då är det inte nådigt om man inte snabbt är där med nappen.

En sak jag tänkt på väldigt mycket är hur mycket det pratas om själva graviditeten. Det är dåligt med snack om efter förlossningen, ingen som berättar att man knappt kan gå/stå/sitta ordentligt på drygt 2 veckor, att den överflödiga huden gör så att nya vanliga jeans inte är att tala om förrän om några månader och att man inte kan klämma på sig sina gamla byxer mer än upp till låren innan det tar stopp. Detta var något jag önskar att folk prentat in i skallen på mig för 9 månader sedan, tack och lov fyndade jag två nya par mammajeans för 100kr/st häromdagen.

Nej, dags att krypa i kojs medan lilleman sover, med lite tur sover han sina 6 timmar nu.











Frossle.com
Bloggsms.se

Kommentera:

Skriv en kommentar här!:

Ditt namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback